Ahogy az várható volt, a Tesla Motors tovább égeti a tartalékait, de ez egyelőre nem rendítette meg a befektetők bizalmát. Ez érthető is, hisz az óriásgyár felépítéséig és a Model 3 gyártásának beindításáig mondhatni tervezett állapot a veszteséges működés.
A 293 millió dolláros negyedéves veszteség ugyan rosszul hangzik, de a Tesla tartalékaiból bőven fedezhető ez az összeg: jelenleg 3,25 milliárd dollárja van a vállalatnak, ami ezzel pénzvesztési ütemmel még évekre elég lehetne. A veszteség egyébként mintegy 66%-kal nagyobb volt az idei második negyedévben, mint tavaly ugyanebben az időszakban, annak ellenére, hogy a forgalom 33%-kal nőtt. Ugyanakkor biztató hír, hogy a termelési ütem jelentősen nőtt: 18 345 Tesla készült a második negyedévben, de ennek a mennyiségnek a felét az utolsó négy hét során állították elő, miután elérték a heti kettőezres gyártási ütemet. amit az év végére heti 2400-ra szeretnének növelni.
Azzal persze minden befektető tisztában van, hogy a Tesla jelenleg eddigi legnagyobb dobására készül. A Gigafactory felépítése és a Model 3 gyártásának előkészítése hatalmas ráfordítást igényel, és csak onnantól várható a befektetés bármiféle megtérülése, ha ez a projekt ténylegesen beindul, legkorábban valamikor a jövő év folyamán. Ennek köszönhető, hogy bár a nyers pénzügyi eredmények ijesztőek, egyelőre nem csökkent jelentősen a Tesla részvények árfolyama.
Ám nem a Model 3 az egyetlen terv, amelyet a Tesla vezetői beígértek: a legújabb hírek szerint már a jövő év első felében elkészülhet két újabb modell prototípusa. Egy VW Transporter-jellegű egyterű mellett, amelyről korábban már esett szó, egy nehéz nyergesvontató kifejlesztése is felmerült a lehetőségek között. Ez állítólag a Model S korábbi programigazgatójának projektje. Jerome Guillen korábban Freightlinter Cascadia fejlesztését vezette, azét a modellét, amely ma is a legnépszerűbb 8-as osztályú vontatók közé tartozik az Egyesült Államokban.
Egy ilyen projekt felvet néhány érdekes kérdést kérdést. Egyebek közt azt, hogy hogyan tervezik megoldani a Tesla vontató energiaellátását. A meglevő gyorstöltők egy ilyen jármű esetében nem is olyan gyorsak, hisz egy ilyen nehéz kamion energiaigénye terheléstől függően egy személyautó 5-15-szöröse, azaz a Supercharger-állomáson egy teljes töltés egy és negyed óráról akár tíz óra fölé is nőhet. Az pedig, hogy 5-600 kilométerenként fél napra megálljon egy vontató, az Egyesült Államokban jellemző, akár több ezer kilométeres fuvarok esetében aligha járható út.