A keskeny orrú sportautó ötlete még a Deltawinggel való együttműködésből származik, és úgy tűnik, a japán gyártó nem mondott le róla. Most megmutatták a Blade Glider egy újabb változatát, amely nem kevésbé szokatlan felépítésű az elődjénél, viszony részleteiben sokkal közelebb áll a megvalósíthatósághoz.
Az új gép 4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,3 méter magas, viszonylag hosszú, 2,8 méteres tengelytávval. A hajtását két villanymotor végzi – ezek a hátsó kerekeket hajtják, és összesen 270 lóerősek – és egy meglepően nagy, 220 kWh energiatároló képességű Li-ion akkucsomag kerül még az autó hátuljába. Az autó végsebessége – ahogy ez a közvetlen hajtású elektromos járműveknél lenni szokott – viszonylag alacsony, 185 km/h körüli, viszont a 100 km/h elérése csupán öt másodpercig tart. A kétmotoros elrendzés egyik előnye, hogy egy komplikált, elektronikus vezérlésű hátsó differenciálmű legtöbb funkcióját is tudja, például az irányított nyomatékelosztást. A tervezők szerint ez az egyik titka, hogy a Blade Glider elképesztő vezetési élményt kínál, méghozzá egészen más fajtát, mint amilyet az eddig ismert közúti járművek nyújtottak.
A Nissan korábban azt tervezte, hogy a háromüléses furcsaságot már 2017-ben elkezdik gyártani, méghozzá nem is olyan elérhetetlen áron. Négy éve 30 ezer angol fontról – úgy 11 millió forintról – beszélt az akkori első számú Nissan termékstratéga, Andy Palmer, ami ugyan valószínűleg veszteséges gyártást jelent, de a márkának ez nemigen számít. Úgy tudjuk, a cél az, hogy bebizonyítsák, képesek olyan elektromos autót készíteni, amelyet az autók megszállottjai is szeretnek majd, és ez láthatóan minden pénzt megér a Renault-Nissannak.