Ebben az esetben az Alice nem csupán egy női név: az Autonomus Lidar Concept for Enforcement kifejezés rövidítése, ami lazán fordítva valami olyasmit jelent, hogy önálló lézeres sebességmérő tanulmány a hatóságok számára. A futurisztikus forma azonban nem sokkal több egy hagyományos lézeres traffipaxnál, amit igazán célszerűen csomagoltak.
A lényeg annyi, hogy a készülék gyakorlatilag bárhova telepíthető, mégsem kell a használatához emberi beavatkozás. A helyszínre utánfutóként vontatható ki, saját villanymotoros hajtással állítható be a kívánt pozícióba, üzemi helyzetben pedig behúzhatók a kerekei a vastag, a gyártó szerint teljesen vandálbiztos fémburkolat alá. Így magára hagyva nemigen lehet megzavarni a munkában: az elmozdítása az 1,28 tonnás saját tömeg miatt nem olyan egyszerű, a belső műszerek pedig törhetetlen üveg mögül végzik a sebességmérést.
Belül egy viszonylag intelligens mérőrendszer működik, amely képes elkülöníteni az egyes járműtípusokat, és ismeri az ezekre az adott helyen érvényes sebességkorlátozást. Az eszközzel négy sáv figyelhető egyszerre. Minden gyorshajtóról két fotót készít, egyet a teljes autóról és egyet a rendszámtábláról, amelyet képes felismerni, majd az adatokat kódolt rádióadással közvetíti az üzemeltetőjéhez. A letámasztott Alice akkumulátorai öt napig bírják egy töltéssel, de a helyszínen egyszerűen cserélhetők.
Tulajdonképp a fura, sokszögletes formának nincs sok haszna, a gyártó egyszerű doboz-felépítményt is használhatott volna. A lopakodó-formának nyilván inkább marketing-okai vannak: így könnyebben megjegyezhető a készülék, ami az eladásnál nyilván segít. Úgy tudjuk, jelenleg a német autópálya-hálózat sebességkorlátozással rendelkező szakaszain tesztelik az Alice rendszert, de nem csodálnánk, ha hamarosan Európa-szerte terjedni kezdene.