Nem ez az első alkalom, hogy a Mercedes nagyautó-padlólemezét valaki átveszi, és eddig viszonylag jó dolgok sültek ki az ilyen együttműködésből. Most a kínai BAIC, a Daimler AG. kínai partnere a vásárló, amely eddig Saab alapokra építette saját kínálatát, de úgy tűnik, most a Mercedes segítségével lépnek tovább.
Egyelőre azt sem tudni biztosan, hogy melyik E osztály alapjait adják át – az előző, vagy az az előtti modellét – de a hírek szerint nem csak a karosszéria, de a motorok és egy váltó is van a csomagban. Az 1,8 literes turbós négyhengeresek, a 3 literes hathengeresek és a hatfokozatú automata váltó persze nem mai technika, de lehetővé teszi, hogy a karosszéria burkolatának és a belső térnek a megtervezésével kész nagykocsikat állítson elő a BAIC jelenleg Saab alapokat használó luxusmárkája, a Senova.
Nem ez az első alkalom, hogy a Mercedes átadja egy cégnek levetett modelljeinek alapjait: az első E osztály, a W124-es (1984-1995) alapjait például a koreai Ssangyong kapta meg, és egész luxusautó-palettát épített rá, az egy generációval későbbi W210-es (1995-2003) techinkája pedig a Chryslernél landolt, ahol máig erre épül a Chrysler 300C, valamint a Dodge Charger és Challenger.
Hogy a kínaiaknál hasonlóan hosszú életű lesz-e a levetett Mercedes platform, azt nehéz lenne megmondani, de úgy hallani, a gyártás 2018-ban indulhat.