Tovább terjeszkedik a Škoda
A Škoda vezetője, Bernhard Maier is megerősítette, hogy jelentős nemzetközi terjeszkedést terveznek, és a legnagyobb ígéret egyértelműen az Egyesült Államok piaca. Rövid távon viszont három kisebb, ázsiai ország a célpont, amelyek szintén jelentős eladásnövekedéssel kecsegtetnek.
A három legközelebbi célpont Dél-Korea, Irán és Szingapúr, amelyek közül az első kettő meglehetősen nagy, de nehezen meghódítható piac. Dél-Korea csak néhány éve nyitott az importautók előtt, de a Volkswagen egész komoly növekedést produkált, míg be nem vonták a típusengedélyeit néhány hete. A Škoda itteni megjelenése jól jöhet a VW számára, amely mostanság elég vacak sajtót kapott arrafelé, míg a cseh márka megítélése egyelőre semleges.
Iránban nyilván új lehetőségeket nyit, hogy felfüggesztették az ENSZ embargót, így lényegében újranyílik a piac. Itt korábban a PSA Peugeot-Citroën volt a piacvezető, de most a konkurencia is esélyhez jutott: ha időben lépnek, akár újraoszthatják a piacot, amely az előrejelzések szerint akár évi kétmillió autót is képes lehet felvenni néhány év múlva. Ebből pedig akár a Škoda is részesedhet, ha igyekszik.
A szingapúri piaci jelenlét már inkább csak presztízskérdés, hisz az apró ország teles autópiacán vagy ötvenezer személyautó fogy éves szinten, és ebből a gyakorlatilag ismeretlen Škoda aligha részesedik jelentősebb mértékben. Ám mivel nemrég az Opel is megpróbálkozott, és egész gyors növekedésnek indult, nyilván a Škodánál is hasonlóban reménykednek.
Az amerikai terjeszkedésről viszont még Maier is nagyon óvatos: azt mondja, még el kell végezniük egy sor megvalósíthatósági tanulmányt, mielőtt komolyan megfontolják az Egyesült Államokban való terjeszkedést. Ám ugyanakkor azt is mondta, hogy Amerika rejti a legnagyobb lehetőséget a növekedésre.