Ősszel érkezik a hangtalan Opel
Ahogy korábban már bejelentették, a Chevrolet Boltot az Opel forgalmazza majd Európában, sima jelvény- és feliratcserével, Ampera-e néven. Most az is kiderült, hogy az idei Párizsi Autószalonra már elhozzák az ötajtós villanyautó forgalmazásra kész változatát.
Ennek örömére Karl-Thomas Neumann, az Opel híresen szívesen szereplő főnöke elejtett néhány barokkosan túlzó kijelentést. „Az Opel Ampera-e teljes mértékben mindennapivá és jövőképessé teszi az elektromobilitást...” - szól az első bölcsesség, majd így folytatódik: „Az Ampera-e remekül mutatja meg, mennyire egyesíthető a fenntarthatóság és az élményszerű autózás. Bivalyerős villanyautójával a vezetés vegytiszta élvezetét adja.” Álljanak azért itt a tények is: Észak-Amerikában 37 500 dollárba, azaz átszámítva valamivel több, mint 10 millió forintba kerül a Chevrolet Bolt, és olyan még nem történt, hogy egy Amerikában gyártott modellt az Opel olcsóbban tudott volna adni, mint az anyacég otthon. Hogy egy 4,2 méter alatti kompakt ötajtós mindennapivá teheti-e akár ezen az áron az elektromobilitást, azt nem a mi tisztünk megítélni, de halkan megjegyeznénk azért, hogy a Nissannak nem jött össze ugyanez, pedig a Leaf ára alacsonyabb, 9 millió forint.
A vezetési élmény már kevésbé idegen az Ampera-e-től, hisz 7 másodpercen belül futja a 0-100 km/h-t, bár az itt is kérdéses, hogy egy viszonylag nehéz, magas építésű és rövid autóval mennyire lesz örömteli a vezetés, ha nem csak egyenes vonalban kell közlekedni. A nagyobb baj, hogy az Ampera-e nem néz ki sportosan, és a végsebessége 150 km/h, ráadásul a baloldali pedál lelkes nyomkodásával hamar drasztikusan lecsökkenthető a gyár által 320 km-re becsült hatótávolság, úgyhogy aki célba akar érni, az úgyis kénytelen lesz a nagyitempónál maradni.
Persze a remény hal meg utoljára: talán az Opel olcsóbban adja majd az Amper-e-t, mint a konkurencia a saját villanyautóit, és hamarosan minden sarkon villanyautóba botlunk. Mi a magunk részéről drukkolunk, hogy így legyen.