Csónak-autót talált fel a Yamaha?
A szárazföldön és vízen egyaránt jól használható jármű régi álom, de eddig nem igazán sikerült célszerűen megvalósítani. Talán a valós kereslethiánya az oka, talán a felmerülő műszaki nehézségek, de eddig nagyrészt méregdrága, komplikált, kis sorozatban készülő járművek uralták a piacot, amelyek nem igazán tudtak elterjedni.
A Yamaha megoldásának különlegessége, hogy a futóművet a kerekekkel együtt behúzza a hajótest elejében és hátuljában kialakított rekeszekbe, így a vízbe érve kompromisszummentes hajóformát ölthet. Így gyorsabb, takarékosabb és könnyebben irányítható lehet a kis kétüléses a vízben, mint a legtöbb hasonló kétéltű. Cserébe a belső térfogat nagy részét elveszik ezek a rekeszek, így nem igazán látszik, hogy a hajtásnak vagy a csomagoknak hol marad hely. A járműnek egyébként kifejezetten érdekes a hajtása a vízben: valamiféle vízsugár-hajtást alakítanának ki a csónaktest két oldalán.
Egy ilyen találmány levédetése persze nem jelent semmit, de egyáltalán nem kizárt, hogy a Yamaha, amely eddig csak kacérkodott az autógyártás ötletével, ám a csónakmotor-gyártásban a komolyabb nevek közé tartozik, ha mást nem is, egy tanulmányautót összeállít a tervek alapján. Azt viszont kevéssé tartjuk valószínűnek, hogy a Yamaha komolyan beszállna a kétéltű-gyártásba.