Cxperience: végre egy valódi Citroën
Friss, és meglepően nagy méretű tanulmányt mutat a Citroën a Párizsi Autószalonon – pontosabban már most, bő egy hónappal a bemutató előtt lelőtték a poént. A Cxperience önmagában is érdekes lenne, de egyben jelzés azoknak, akik temették volna a Citroën jellegzetes stílusú nagykocsijait a DS márka önállósodása után.

A Citroën tervezői ezúttal is olyasmit készítettek, amiről első ránézésre egyértelmű az identitása, és ugyanakkor nagyon különbözik minden mástól, amit a konkurencia mutatni tud, akár tanulmányautóként, akár szériamodellként. Már az autó arányai is szokatlanok: a 4,85 méteres hosszhoz kivételesen hosszú, 3 méteres tengelytáv járul, ami a 22 hüvelykes kerekekkel együtt képen kisebbnek mutatja az autót, mint amilyen valójában. Az első és hátsó túlnyúlások igazát rövidek, a tetővonal pedig a klasszikus hátrafelé ereszkedő, akár a DS óta minden nagy Citroënen. Az autó szemből eléggé emlékeztet a megboldogult C6-osra ahhoz, hogy könnyedén azonosítható legyen, de az autó arányai sokkal dinamikusabbak – ha eljutna a sorozatgyártásig, nagyszerűen illeszkedne a DS-CX-XM-C6 sorba.
A külső sallangmentes, sima felületei belül is folytatódnak: az autóban a hagyományos kezelőszervekből csak a kormány és a pedálok maradtak meg. Gombokat csak a kormányon találni, az információkat pedig a középen elhelyezett 19 hüvelykes, szuperszéles kijelzőn, illetve a kormány és a szélvédő közt félúton elhelyezett HUD-üvegen lehet leolvasni. Így lehet igazán letisztult a műszerfal, amelynek az anyagválasztása is érdekes: a sárga, bolyhos vászon és matt furnér kombinációja jellegzetes hangulatot sugároz.
A hajtás benzin-elektromos hibrid, amely egy egyelőre ismeretlen belsőégésű motorból és egy 107 lóerős villanymotorból áll. Az előbbi nyolcfokozatú váltón át az első, az utóbbi közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja. A Cxperience állítólag 60 kilométert mehet tisztán elektromos üzemben, az akkumulátorát pedig 4,5 óra újratölteni hagyományos fali konnektorból, gyorstöltővel pedig 2,5 óráig tart a művelet.
A Cxperience elsődleges célja persze a Párizsi Autószalonon a közönség figyelmének felkeltése, de nem csodálkoznánk azon sem, ha a egy hasonló fazonú csúcsmodell fejlesztését már meg is kezdték volna a Citroën szakemberei.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
