Úgy tűnik, a Toyota nem elégszik meg a Le Mans-i részvétellel és a WRC-be való visszatéréssel, a Dakar ralin is gyári csapattal állnak rajthoz. A versenygépet Dél-Amerikában építtették, ott, ahol maga a verseny is zajlik, méghozzá kifejezetten érdekes recept szerint: a gép középmotoros és hátsókerék-hajtású – lényegében egy pickupnak álcázott buggy.
Ennek az építési módnak határozott előnye, hogy nagyon könnyű versenyautót eredményez. A Hilux Evo 1,3 tonnát nyom, szemben a korábban használt összkerék-hajtású változat 1,9 tonnájával. A motor szívó V8-as, amely a szabályok értelmében 38 mm-es szűkítőn keresztül kap levegőt. Teljesítmény-adatokat egyelőre nem közöltek, de nyilvánvalóan elegendőnek érzik ezt a hajtásláncot ahhoz, hogy az autó versenyképes legyen.
Nem véletlen, hogy ilyen hamar megmutatták a gépet, hisz most néhány hónap intenzív tesztelés következik, amely nemigen teszi lehetővé a titkolózást. Az új autóhoz egy újabb sikeres pilótát is sikerült leszerződtetni: Giniel de Viliers és Leeroy Poulter mellett Nasser Al-Attiyah is Toyotával áll rajthoz a 2017-es Dakar ralin, amely Paraguayból indul január 2-án.