Itt az új i30 – retteghet a Golf?
A koreaiak állítólag tudományos alapon tervezték meg az új i30-ast: kielemeztek minden vetélytársat, megkeresték azokat a jellegzetességeiket, amelyekben a legerősebbek, és ezeket igyekeztek továbbfejleszteni. Ez lett belőle.
Az új i30 tisztább vonalú, harmonikusabb formát kapott, mint az elődje, de egyben valamivel jellegtelenebbet is. A lökhárító aljáig érő krómkeretes hűtőmaszk erős Audi-jelleget kölcsönöz az autónak, a és más erőteljes jellegzetessége nem is nagyon maradt. Ez persze nem feltétlen hátrány: a VW Golf évtizedek óta a legunalmasabb formatervű autók közé tartozott, és közben végig az európai népszerűségi lista élmezőnyében tudott maradni. Talán a Hyundai is ezzel a megközelítéssel próbálkozik. Az i30-at nem könnyű megjegyezni, de nem is bántja a szemet, és könnyen lehet, hogy más tulajdonságai révén mégis népszerűvé tudják tenni.
Az autó valamivel nagyobb alapterületű, mint az elődje: a hossza 4,34 méter, a szélessége 1,795 méter, a magassága 1,455 méter, a tengelytávja pedig változatlanul 2,65 méter. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a koreaiak ezúttal nem fejlesztettek új műszaki alapokat, de ebből nem sok látszik. Picit szokatlan manapság, hogy egy autó tömege növekedjen modellváltáskor, de itt ez történt. A legkönnyebb kivitel 1306-róül 1316 kilósra hízott, ami állítólag a bőségesebb alapfelszereltség következménye. A méretnövekedés ugyanakkor jót tett a csomagtér befogadóképességének: a korábbi 380 helyett 395 liter fér az új modell ötödik ajtaja mögé.
Az i30-as hatféle motorral érkezik, amelyeket nagyrészt már ismerhetünk más Hyundai és Kia modellekből. Az 1,4 literes, 100 lóerős szívómotor az elődmodellből már ismerős lehet, ahogy az ezres, 120 lóerős háromhengeres turbómotor is. A legerősebb benzines változatba pedig 1,4 literes, 140 lóerős turbós négyhengeres kerül. A dízelmotorok ugyanannak az 1,6 literes blokknak az eltérően hangolt változatai, 95, 110 és 136 lovas változatok közül lehet majd választani. Az összes motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, de az erősebb modellekhez hétfokozatú dupla kuplungos automatát is kínálnak majd.
A leggyorsabb i30 változat egyelőre az 1,4 literes turbós benzines lesz, ez 8,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége pedig 210 km/h, de ez csupán átmeneti állapot: már jövőre várható a kétliteres turbómotoros N változat 260 lóerővel és ennek megfelelően komoly dinamikával.
Bár képeken már most megmutatták az új i30-at, élőben csak a Párizsi Autószalonon lesz látható az újdonság.