Az autóversenyzés pokoli drága, és a költségeit a reklámértéke segít fedezni. Ez a közismert összefüggés az oka, hogy a Peugeot Sport új Dakar versenygéppel áll rajthoz az idén Dél-Amerikában, pedig az előző is nagyszerűen működött. Most a megújult 3008-ast szeretné reklámozni a Peugeot, ezért terveztek a bevált buggy-alapokra új burkolatot, és adtak neki új nevet.
A 3008 DKR a vékony műanyag karosszéria alatt persze csak annyit változott a 2008 DKR-hez képest, amennyit a szabályok változása megkövetel, illetve amennyit egy évnyi fejlesztés amúgy is hozzátett volna a tavalyi géphez. A Peugeot Sport vezére, Bruno Famin nem is csinál titkot ebből. „Az volt a cél, hogy a korábbi autó gyengeségeit megszüntessük, és tovább javítsuk azokon a területeken, ahol már eddig is jó volt.” - foglalta össze a lényeget.
A tavalyi 39 mm-es szűkítőt a szívórendszerben az idén 38-asra kellett cserélni, ami a gyáriak szerint mintegy 20 lóerő teljesítménycsökkenést jelent. A Peugeot szakemberei viszont azt mondják, hogy sikerült a hathengeres, ikerturbós V6-os kisebb fordulatszámon jelentkező nyomatékát tovább növelni, ami ellensúlyozhatja a csúcsteljesítmény csökkenését.
Úgy tűnik, az idén már nem állítják rajthoz a 3008 DKR-t, az autó első éles bevetése jövő januárban, a Dakar ralin lesz, az idén még a 2008 DKR-t használják.