Egyelőre tanulmánynak nevezi a Citroën a raliautót, amelyet a Párizsi Autószalonon állítanak ki. Ám ez már nagyon közel áll az éles bevetésre szánt autóhoz, amellyel a 2017-es szezonban áll rajthoz a franciák gyári csapata.
A Citroën eddig a DS3 WRC-t fejlesztgette, de miután a típusból a DS kínálat legkisebb darabja lett, és így technikailag már nem Citroën, a gyáriak érthető módon egy, a reklámokban jobban használható gépet állítanak sorompóba, amelyet eleve az új, 2017-től érvényes szabályrendszer szerint készült. Az új C3-as formáját viselő autó az új szabályoknak megfelelően 25 kilogrammal könnyebb lehet – 1175 kilogrammot nyom – annak ellenére is, hogy valamivel nagyobb az elődjénél. A hossza 5,5 centit nőtt, 4,15 méterre, a szélessége pedig 1,875 méter, ami elsősorban az új szabályok engedte masszív sárvédő-szélesítéseknek köszönhető.
A motor ugyanúgy 1,6 literes, mint eddig, de a 36 mm-esre növelt szívócső-szűkítő miatt a teljesítmény 380 lóerőre növekedhetett, ami durván 80 lóerő többlet a DS3 WRC motorjához képest. Persze a konkurencia is ugyanezen szabályok szerint épít új autókat, így a Citroën új gépének nem lesz könnyű dolga. A Volkswagen és a Hyundai mellett érkezik a Toyota is, mindhárom cég komoly gyári csapatot indít hatalmas költségvetéssel, és várhatóan az M-Sport is megépíti a maga autóját a Ford Fiesta alapjaira.
Egyelőre egyetlen pilóta helyzete biztos a Citroënnél: a Kris Meeke, aki tavaly két futamot nyert a franciáknak a DS3 WRC-vel, de valószínű, hogy a téli holtszezonban még legalább egy pilótát leszerződtetnek a jövő évi offenzívához.