Itt a Mercedes nagy terep-kombija
Bár nem új a recept, a körbeműanyagozott kombik másodvirágzásukat élik – egyre nehezebb olyan gyártót találni, amely nem tart ilyet a kínálatában. Nem csoda, hisz ha már gyártanak egy nagyobb kombi modellt, onnan már filléres beruházással előállítható a magasított változat. Most a Mercedes is beszállt, méghozzá a viszonylag friss E osztály kombi kivitelére alapozva.
A Mercedesnél persze tisztában vannak vele, hogy az ilyen autókat nem munkaterepjárónak vásárolják. Így a fényezetlen műanyagelemek is inkább dekorációnak tűnnek, mint az autót a sérülésektől hatékonyan védeni képes alkatrészeknek. Ugyanezt az érzést erősítik a 19 hüvelykes gyári alufelnik is, kifejezetten alacsony profilú gumikkal: ezzel nem biztos, hogy érdemes letérni az épített utakról. Pedig az ehhez szükséges műszaki megoldások ott vannak az autóban: az összkerék-hajtás, amelynek van külön All-Terrain, azaz terepen használható üzemmódja, és a légrugós futómű is, amellyel 3,5 centit növelhet a sofőr a hasmagasságon. Így legmagasabb állásban 15,6 centi hely marad a jármű alatt.
A gyári marketing-gépezet persze azt sulykolja, hogy ez a valaha volt legsokoldalúbb Mercedes, amely kiváló családi szabadidő-autónak, de ez inkább csak néhány, ritkán előforduló túrát jelenthet, azt is kiépített kultúr-kirándulóhelyekre. Aki terepet akar járni, az még mindig egyértelműen a G osztállyal jár a legjobban, ez inkább afféle divattárgy benyomását kelti, amely azért karbantartott földúton sem akad el azonnal.
Az All-Terrain egyelőre egyféle motorral lesz elérhető, az új, kétliteres dízel 194 lóerős változatával és a 9G-Tronic automata váltóval, ami a számok alapján bőségesen elegendő is lesz a hét köznapi közlekedési helyzetek 99,9%-ának megoldására. A terepes fazonú E osztály ugyanis 8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, a végsebessége pedig 230 km/h. Később állítólag lesz hathengeres változat is, de az csak a jövő évre várható.