A nagy Mini is megvadul
Elég komoly technika kerül az új Mini John Cooper Works Clubman típusba: erős turbómotor, összkerék-hajtás és sportfutómű teszi a nagy Minit nagyságrendekkel durvább autóvá.
A technika persze ismerős a többi JCW Miniből, és nem is állítanánk, hogy a BMW keresztbe beépíthető kétliteres turbómotorja a maga 231 lóerejével és 350 Nm-ével a legdurvább, ami elérhető, de ahhoz bőségesen elegendő, hogy az ésszerűnél sokkal gyorsabb közlekedést tegyen lehetővé. Ebben a kategóriában ráadásul elég ritka, hogy nem a két első kerékre szabadítják az összes erőt, a Mininél azonban összkerék-hajtást alkalmaznak, ami kifejezetten igényes megoldásnak számít.
A JCW Clubman kétféle váltóval érkezik, hatfokozatú manuálissal vagy nyolcsebességes, kézzel is kapcsolható automatával, és a gyári adatok szerint mindkettővel 6,3 másodperc alatt érhető el a százas tempó, a végsebességük pedig 236 km/h. Emellett sportfutómű, Brembo fékrendszer, 18 hüvelykes felnik és sportosabb ülések járnak a JCW csomaghoz.
A legsportosabb Clubman bemutatóját a Párizsi Autószalonon tartják, a forgalmazása viszont csak decemberben indulhat. Egyelőre csak a brit árait ismerjük: a kéziváltós alapkivitelért 29 345 fontot, átszámítva 10,52 millió forintot kérnek majd.