Megjelentek az első tesztek a Tesla Autopilot 8.0 rendszerről. Úgy néz ki, nincs több olvasgatás, vagy szundítás a kormány mögött: a rendszer három figyelmeztetés után lekapcsolja magát. A sörösdoboz-tesztet persze még nem próbálták vele.
Ez a válasz a korábbi balesetekre, amelyeket az Autopilot számlájára írnak. Az új, átírt robotpilóta-rendszer megköveteli, hogy a sofőr tartsa a kormányt, ami önmagában nem lenne baj. Viszont ha úgy érzi, hogy nem fogják a kormányt, egyszerűen kikapcsol, és nem is kapcsol vissza, a felvétel tanúsága szerint akár 105 km/h-s tempó mellett. A tesztelő persze figyelt, és átvette az irányítást, de rágondolni is rossz, mi lesz, ha valaki közben békésen olvasgat a volánnál. Bár a villogó és sípoló jelzéseket nem könnyű figyelmen kívül hagyni, nem is lehetetlen.
Ha valaki mégis kivárja, míg az Autopilot kikapcsol, akkor azt tapasztalhatja, hogy a kormányzási funkció elérhetetlenné válik, egészen addig, amíg az autóval meg nem állnak, és P-be nem állítják az üzemmódválasztót. A Teslánál nyilván abban bíznak, hogy ezzel a megoldással rászoríthatják a sofőröket, hogy figyeljenek, miközben az autó önmagát vezeti. Ám az az érzésünk, nem számoltak az emberi találékonysággal, amely ezt a problémát egyszer már megoldotta egy üdítős doboz és némi ragasztószalag segítségével.
Ám ha valakinek nincs ilyen mentőötlete, és még az autó sípolását is figyelmen kívül hagyja, az könnyen a szalagkorlátra tekeredve találhatja magát, és az az érzésünk, az ilyen esetekből lesz még baja a Teslának.