Mega-terepjárókból egyre nagyobb a választék: ott az Audi Q7, a Bentley Bentayga, és persze a Mercedes óriása, amely GL néven született, da az új névadási szabályok alapján most már GLS-ként kell kérni a kereskedésben. Ám lesz, akinek nem elég a legnagyobb Mercedes, a legerősebb is kell – nos, nekik kínál most megoldást a Brabus.
A csillag helyett ezen persze B betű szerepel, de az átalakítás jellegét és mértékét ismerve nem csoda, hogy a Mercedes ezt a gépet már nem venné a nevére. Az eleve feleslegesen sportos GLS63-on alapuló gépbe az AMG 5,5 literes V8-as biturbó sportmotorjának hatliteresre növelt hengerűrtartalmú változata kerül, persze nagyobb turbókkal és egy csomó kisebb-nagyobb átalakítással. A végeredmény 838 lóerő csúcsteljesítmény és 1450 Nm maximális nyomaték, ami azért hajmeresztő, mert ez az autó még csak nem is dízelmotoros.
És hogy minek több mint nyolcszáz lóerő egy 2,6 tonnás, hétüléses aszfalt-terepjáróba? Hát hogy bírja a tempót a német autópályán. És ez bírja, a végsebessége 300 km/h, és 4,2 másodperc kell álló helyzetből százra gyorsulni. Egy ilyen autó valódi értelmét persze kevesen értik meg, és mi nem vagyunk köztük, ám az a tapasztalat, hogy mindig akad néhány tucat, vagy néhány száz vásárló, aki nem sajnál néhány százezer eurót egy ilyen monstrumra. A Brabus 850 XL-nek elnevezett autó persze nem csak hajmeresztő dinamikát kínál a világ egyik legtohonyább külsejű karosszériájába csomagolva, de első osztályú minőséget is a belső térben: láthatóan igyekeznek ezen a téren a Mercedest is bőven túllicitálni.
Ha valaki igazán kihasználja a 850 XL lehetőségeit, annak a számára nem a gyorshajtási cédulák kifizetése lesz az egyetlen plusz költség. Az autóra ugyanis 295/35-ös gumik kellenek 23 hüvelykes felnikre, és garantálható, hogy egy ilyen nehéz autó forszírozott tempó mellett gyorsan fogyasztja a gumijait is. Ez a méret pedig nem csak drága, de nem is terem minden bokorban.