Porsche motort kapnak a legsportosabb Audik
Az Audi gyári tuningrészlegének műszaki igazgatója, Stephan Reil beszélt a jövőbeli sport-Audikkal kapcsolatos tervekről. Úgy tűnik, egyetlen szabványos sportmotorral tervezik megoldani a feladatok zömét, amely ráadásul nem is saját fejlesztés: hathengeres Porsche biturbó-motor kerül az alap-R8 mellett az RS4 és RS5 modellekbe is.
Reil egyértelművé tette, amit egyébként is sejteni lehetett: a 4,2 literes V8-as pályafutásának vége, ezt a motort nem fejlesztik és nem is gyártják tovább. Ami meglepőbb, a még meg sem született kétliteres szuper-turbómotor fejlesztését is feladták, pedig ezt korábban tanulmányautókban már látni lehetett. A 420 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres több modellbe is bekerülhetett volna, így a Golf R400-ba és a TT csúcsváltozatába is, de úgy néz ki, egyelőre marad a 2,5 literes öthengeres, a kivételes fajlagos teljesítményű négyhengeres terve nem valósul meg a Volkswagen csoportnál. Reid a döntést azzal indokolta, hogy az öthengeres presztízse nagyobb, és ekkora teljesítménnyel gyártani is drágább lenne, mint az öthengerest. A négyhengeressel szerzett tapasztalatokat, például a hengerfej- és dugattú-kialakítást viszont felhasználják a többi turbómotor fejlesztésénél.
A nagyobb, hosszmotoros sportmodellek nagy részébe a Porsche Panamera 4S-ben már bemutatott 2,9 literes V6-os biturbó motor kerül, amely jelenleg ismert formájában 440 lóerős és 550 Nm a csúcsnyomatéka 1750-es fordulattól, ám valószínű, hogy bőséggel van még benne tartalék. A legnagyobb S és RS modellekben valószínűleg megmarad a négyliteres V8-as turbómotor, de ez várhatóan az RS7 és RS8 privilégiuma lesz.