A névvel korábban egy igazán látványos Buick tanulmányon találkozhattunk, amely gyártásba biztosan nem kerül, viszont a típusjelzését most újrahasznosítják.
Állítólag hasonló a GM terve, mint amit a Ford a Vignale modellekkel már kipróbált: a meglevő paletta csúcsfelszereltségű, méregdrága változatait hívják majd Avenirnek, így próbál a Buick elcsenni néhány vásárlót a prémium-gyártóktól, elsősorban Észak-Amerikában. Egyelőre nehéz megjósolni, hogy ez a módszer mennyire válhat be, de nagyot nem kockáztat vele a márka. A Buick kínálata az Opeléhez hasonlíthat – több modell csak jelvényében és nevében tér el – és önálló, Avenir márkájú autók kifejlesztését nem is tervezik. A luxus-Buickok elsősorban olyan részletekben térnek majd el olcsóbb társaiktól, amilyen a hűtőrács, a felniválaszték, a krómdíszítések mennyisége vagy a belső tér dekorációja.
Mondhatnánk, hogy ez is csak egy ügyetlen próbálkozásnak ígérkezik egy középszerű márka feljebb pozicionálására, de ami azt illeti, ha csak az anyagi szempontokat nézzük, valószínű, hogy a GM nem jár rosszul. Az Avenir név bevezetése ugyanis alig jár költségekkel: a fejlesztési igénye minimális, és a reklám- és marketing-költség sem több, mint amit a Buickra amúgy is elköltenének. Így minden méregdrágán eladott Avenir modell tiszta haszon lesz a GM-nek, akkor is, ha ezeket valójában senki nem tekinti a prémium-modellek komoly vetélytársainak.