Új nevet kaphat a VW raliautója
Bár 2013 óta nem tudták legyőzni, és jelenleg is vezet a 2016-os világbajnokságban, a Volkswagen Polo R WRC csak az év végéig maradhat versenyben jelen formájában. Az új szabályokhoz igazodva a Volkswagennek is új autót kell építenie 2017-re, és a brit Autocar infrormációi szerint azt már Polo GTi-nek hívják majd.
Egyszerű marketingfogásról van szó: a VW vezetése ezzel szeretne olyan hatást kelteni, mintha az új raliautó és az utcai Polo között szorosabb lenne a rokonság. Ennek nyilván az ellenkezője az igaz, hisz a 2017-ben életbe lépő új szabályok még több eltérést engednek a szériakocsikhoz képest: az autók nagyobb szélesítéseket, erősebb motort és bonyolultabb hajtásrendszert kaphatnak, mint eddig. Az 1,6 literes turbómotorok teljesítménye felmehet 380 lóerőig, az autók megengedett minimális tömege pedig csökken huszonöt kilogrammot. A GTi elnevezés használatának másik oka az lehet, hogy egyes pletykák szerint a következő generációs Polo R fejlesztése a Volkswagen költségcsökkentési programjának áldozata lett, így a jövőben a GTi lesz a legerősebb utcai Polo változat.
A rali-világbajnokság szabályváltozásainak időzítése egyébként elég szerencsétlen időpontban jött a VW számára: a következő Polo, amely már az MQB platformra épül, csak 2017 vége felé várható, és nem valószínű, hogy a raliautóval el akarnák rontani a meglepetést, így 2018-ra ismét új gépet kellene építenie a németeknek, ha meg akarnák tartani a rokonságot az aktuális utcai modellel. Persze az sem lehetetlen, hogy már jövő tavasszal megmutatják az új Polót, és az új raligépet már eleve erre építik – ez magyarázná, hogy miért nem láthattuk eddig a 2017-es Polo WRC-t, még tesztelés közben sem, miközben szinte minden konkurens bemutatta már saját raliautóját.