A Toyotával szövetkezik a Suzuki
Úgy néz ki, tanultak a VW-nel kapcsolatos konfliktusukból: egyelőre szó sincs részvényeladásról, csak kölcsönösen hasznos együttműködésről.
A Toyota és a Suzuki együttműködése váratlan fejlemény, hisz a Suzuki és a Toyota leányvállalata, a Daihatsu, a legnagyobb ellenfelek az adókedvezményes japán miniautók piacán. Ennek ellenére úgy tűnik, a Suzuki és a Toyota közösen fejleszt majd környezetbarát járműveket, autóik biztonsági megoldásait, és információ-technológiát, bármit is értsenek a japánok ez utóbbi alatt. Az efféle partnerség jól jöhet mindkét cégnek, hisz a közös megoldások fejlesztési és gyártási költségei így megoszthatók.
A Suzuki korábban is törekedett rá, hogy nagyobb cégek szövetségeseként működjön: 1981-től a 2000-es évek második feléig a General Motors volt a partnerük, majd a GM pénzügyi nehézségei miatt eladta Suzuki részvényeit. Ezeket később a Volkswagennek adták el, de a tervekkel szemben együttműködés nem jött létre a két vállalat között – a legóvatosabb megfogalmazás szerint sem illett össze a két cég vállalati kultúrája. A Suzuki szándéka ellenére nehezen szabadult a VW-től, hisz a német cég sokáig nem adta el Suzuki részvényeit – nyilván ennek is köszönhető, hogy a Toyotával már óvatosabban járnak el. Persze a japán versenyjogi hatóságok sem örülnének igazán, ha a Toyota, amely a Daihatsu és a Subaru résztulajdonosa, a Suzukiban is részesedést vásárolna.
Részleteket eddig nem árultak el, de a Suzuki hasznát látná például a Toyota hibrid hajtásrendszerének, hisz egy ilyen megoldás önálló kifejlesztése a kisebbik japán gyártó anyagi lehetőségeit valószínűleg meghaladná. De ugyanígy lehetséges, hogy a Suzuki olyan nagyobb modelleket fejlesszen Toyota alapokra, amelyekhez jelenleg nem rendelkezik megfelelő padlólemezzel.