Nindzsa-fejlesztés a Nissannál
A Nissan Leaf a kisebb akkumulátorral csendben eltűnik a kínálatból, a nagyobb akkucsomagért viszont magasabb árat kell fizetni.
Míg mások ünnepelnek egy-egy ilyen lépést, úgy tűnik, a Nissannál másként gondolkodnak. Eddig a 24 kWh-s akkumulátorral felszerelt, az amerikai EPA mérése szerint 130 km-es hatótávval rendelkező Leaf volt az alapmodell, és a 30 kWh-s, 170 km hatótávú Leaf S valamivel drágábban volt beszerezhető. Ám úgy tűnik, most a kisebb változat szép csendben eltűnt, azaz a drágább változat lesz az alapmodell.
Ez nyilván azoknak fájhat, akiket kevésbé érdekel a hatótáv és jobban az a durván tíz százalékos ártöbblet, amit a nagyobb akkumulátor jelent. Ez persze nem feltétlenül használ majd a Leaf versenyképességének, amely amúgy is veszélyben van, mivel egyre több, látványosan nagyobb hatótávú elektromos autó válik elérhetővé a piacon. A Chevrolet Bolt, vagy más néven Opel Ampera-e 320 kilométert megy egy töltéssel (szintén az EPA mérése) míg a Tesla Model S változatainak hatótávja 224 és 507 km között van az akkucsomag méretétől függően.
A Leaf utódja várhatóan jövőre érkezik, és korábbi ígéretek szerint legalább 60 kWh-s akkumulátorral érkezik, ám azt ezek után nehéz megjósolni, hogy a nagyobb akku jelent-e majd drasztikus árnövekedést, vagy sem.