A Honda formatervezői mintha kezdenének kivergődni abból a tükörlabirintusból, amibe évekkel ezelőtt keveredtek bele – legalábbis ez az érzés fogott el a legújabb CR-V láttán. Legalábbis most mintha valami emészthetőbbet sikerült volna rajzolni. Részleteiben itt-ott még mindig feleslegesen komplikált, viszony az arányai jobbak, mint eddig, és a részletek sem fájnak igazán.
A CR-V-vel a Honda persze az észak-amerikai piacra koncentrál, ezért ott is mutatták be, és csak később érkezhet Európába. A hajszálnyival nagyobb új modell – négy centivel hosszabb a tengelytáv és 5,3-mal a hátsó lábtér – története során először nem nagy szívómotorral érkezik Amerikába, hanem 1,5 literes, 190 lóerős turbós négyhengeressel, amelyet a Civicben korábban már bemutattak. Odaát ezt csak fokozatmentes automata váltóval kombinálják, de valószínű, hogy a Honda az európai változat számára más hajtásláncokat tartogat. Itt biztosan lesz kézi váltó és dízelmotoros kivitel is, a piac igényeinek megfelelően.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Honda mikor hozza el a típust Európába, de ha az utóbbi évek gyakorlatából indulunk ki, talán joggal remélhetjük, hogy 2017 első felében nálunk is felbukkan.