Az Atieva amerikában működik, egy kínai befektető támogatásával, és eddig csak annyit mondtak, hogy a Tesla Model S riválisán dolgoznak. A recept is ugyanaz: nagy li-ion akkumulátor, teljesen értelmetlenül hatalmas teljesítményű motorok és nagy szedán karosszéria.
Ám ez az első alkalom, hogy láthatjuk is az Atvus nevű szerzetet. A képen egy meglehetősen sablonos, csapott hátú nagykocsi látható, amely leginkább talán az 1990-es évek áramvonalas tanulmányaira emlékeztet. Az az érzésünk, az Atieva tervezői nem annyira vonzó formatervre helyezték a hangsúlyt, inkább az aerodinamikai szempontból legkedvezőbb formát igyekeztek megtalálni. Ez azonban hátrány is: a Tesla Model S sikerének egyik titka ugyanis épp az elegáns forma, amely nem csak eladni segít a járművet, de könnyen azonosíthatóvá is teszi. Az Atieva a rajz szerint ezt egyelőre nem nyújtja.
A hírek szerint egyébként 87 kWh-s akkumulátoron dolgoznak az Atievánál, amely több villanymotort hajt. Ezek összteljesítménye vagy 900 lóerő, így az autó gyorsulásban is közel lehet a Model S és Model X legerősebb változataihoz. Magát a hajtásláncot korábban egyébként már tesztelték egy Mercedes furgon-karosszériában, amelyet a 3,1 másodperc alatt gyorsított 96 km/h-ra. A cél állítólag ennek az időnek a lefaragása 2,7 másodperc alá.
A 2007 óta létező cég a tervek szerint 2018-ra dobná piacra saját luxusszedánját, amelyet 2021-ig két luxus-terepjáró követne. A kérdés most persze még az, hogy megismételhető-e a Tesla csodája, vagy a később érkező villanyautó-gyártók már kudarcra vannak ítélve a lassan ocsúdó autóipar elektromos járműveivel szemben.