A Renault két szezon után megszünteti középmotoros sportkocsijai számára kiírt bajnokságát. Az R.S.01-esek azonban nem tűnnek el: készült a típushoz egy gyári GT3 átalakító készlet, amellyel a gyáriak szerint versenyképes lehet márkafüggetlen sportkocsiversenyeken is.
A francia gyártó még 2014-ben mutatta be a középmotoros R.S.01 kupét, amelyet eleve versenyzésre szántak. A 350 ezer eurós gépbe a Nissan 3,8 literes ikerturbós V6-os motorja került, és kifejezetten azért építették, hogy kiváltsák a korábbi, szintén V6-os, középmotoros kupa-versenyautójukat, a Mégane RS Trophy-t.
A Renault-nak viszonylag régóta van hasonló kupasorozata, és ezeken mindig össze is jön egy komplett mezőnnyi csapat, így nehéz elképzelni, hogy a Renault ne tervezne a későbbiekre valami hasonlót. Ám az az érzésünk, a Renault Sport Trophy utódját már az Alpine márka számára szervezik, amelynek első utcai modelljét állítólag még az év vége előtt leleplezik – ezért döntöttek úgy, hogy az R.S.01-eseket szélnek eresztik.