Eredetileg az idei évre ígérték a Maserati legkomolyabb sportkocsiját, de most úgy néz ki, nagyon sokára lehet a típusból bármi. Úgy néz ki, egyelőre nincs mérnöki kapacitás a fejlesztésre, mivel más típusok elsőbbséget élveznek.
Korábban a Levante fejlesztése vitte el a fejlesztési részleg idejét – már tavaly ősszel egyértelmű volt, hogy az Alfieri a luxus-terepjáró miatt késedelmet szenved – most pedig úgy néz ki, a Granturismo és a Grancabrio következő generációját sorolták a sportkocsi elé. Giulio Pastore beszélt erről, aki a Maserati európai eladásaiért felel. „Nem feledhetjük, hogy a Maserati a története során végig szép 2+2 üléses GT autóiról volt híres. Ezért előrször a Granturismo és a Grancabrio utódait kell elkészítenünk, az Alfieri csak ezek után érkezhet.” – mondta.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 2020 előtt nemigen mutatkozhat be az Alfieri szériaváltozata. Úgy néz ki, nem igazán bíznak a többi modellnél szűkösebb helykínálatú modell sikerében, amely a Maserati kínálatában a legközelebb állna egy telivér sportkocsihoz. Az autó műszakilag egyébként szoros rokonságban állna a Granturismóval, legalábbis a tanulmány hajtáslánca ugyanazt a 4,7 literes V8-as motort és a hátsó tengely elé épített váltót tartalmazta, mint a nagyobb utasterű, termetesebb kupéé.
Természetesen sok függ attól is, hogy hogyan alakulnak az újabb modellek eladásai. A Ghibli a hírek szerint nem igazán vált sikeressé az elmúlt évek során, de most a Levante fogadtatásán múlik hogy a Maserati hogyan szerepel a következő években.