A legfeltűnőbb változtatás az Octavián a fényszórók új kialakítása: az eddigi egyszerű négyszögforma helyett megosztott első lámpákat kap a típus. Ha nem is igazán eredeti a megoldás – hasonlót már elkövetett a Mercedes az előző E osztályon – de legalább egy kicsit elüt a sablontól, ami már önmagában is meglepetés a VW csoport bármely márkájánál.
Az egyszerűen kiszúrható külső változtatások sora ezzel véget is ér, bár mindenképp említést érdemel, hogy a Škodánál is átállnak a teljes egészében LED-es fényszórók használatára az új Octavia változatnál. A lökhárítókat ugyan átdolgozták egy kissé, más formájú lett az alsó hűtőrostély kontúrja, és kisebbek a ködlámpák, de ez már olyasmi, ami elsőre legfeljebb a típus legalaposabb ismerőinek fog feltűnni.
Belül is visszafogottan nyúltak az autóhoz: a legnagyobb újdonság, hogy az Octavia is megkapja a Kodiakban bemutatott nagyképernyős információs és navigációs rendszert. A Columbus névre keresztelt fedélzeti számítógép 9,2 hüvelykes érintőképernyő, illetve az azt körülvevő érintőgombok segítségével kezelhető, így valamelyest át kellett dolgozni a középkonzolt, hogy elférjen. Ezen felül az autó biztonsági megoldásainak körét bővítették, így az Octavia ilyen téren jóval közelebb került a Superbhez. Egyebek közt elérhetővé válik a típushoz az automata vészfék és a holttér-figyelő, a tolatóradart pedig egy újabb változatra cserélik.
A változtatások az autó műszaki tartalmát nemigen befolyásolják: a motorválasztékot már korábban aktualizálták, így egy ideje már csak turbómotorokkal kapható az Octavia. Így egyelőre maradnak az ezres háromhengeres és az 1,2, 1,4 illetve 1,8 literes benzines, illetve az 1,6 és 2 literes dízelmotorok, 86 és 184 lóerő közti teljesítménnyel. Az RS változatról egyelőre nem hallani – az állítólag némi késéssel érkezik.