Nyugdíjba megy a 24 éves Nissan

2016.10.28. 06:12

Egyre ritkábban találkozunk olyan típusokkal, amelyeket több mint húsz évig tartanak gyártásban, pedig sokáig jellemző volt ez a gyakorlat. Kínában csak néhány éve álltak le a 80-as évek közepéről származó VW Santana forgalmazásával, vagy ott az 1967-ből származó VW Transporter T2, amelyet három évvel ezelőtt búcsúztattak el Brazíliában. Ám akadnak még hasonló esetek, például ezé a Nissané, amelyet 1992 óta minimális változtatásokkal készítettek Mexikóban.

A Tsuru eredetileg Nissan Sentraként látta meg a napvilágot 1992-ben, és az első években az Egyesült Államokba is innen exportálták. Ám miután kifutott az Egyesült Államokban, folytatták a gyártást a helyi piacra, ahol alacsony ára tette népszerűvé. Időközben lecserélték a hajtásláncát és kapott némi kozmetikai kezelést is, de az alapkonstrukció, amely egyébként 1984-ből származik, nem változott sokat. A típust az tette népszerűvé, hogy 141 300 peso, azaz mintegy 2,14 millió forint az alapára, ezzel Mexikóban kifejezetten olcsónak számít.

Talán tovább is készült volna, de a brit székhelyű GlobalNCAP vizsgálata szerint a Tsuru ma már a minimális biztonsági követelményének sem felel meg. Hogy végül a Nissan a töréstesztek miatt, vagy más okból döntött-e a gyártás leállítása mellett, azt nem tudni, de annyi biztos, hogy 2017 márciusában tervezik elkészíteni az utolsó példányt. Közvetlen utódja egyelőre nem lesz, a gyáriak szerint igyekeznek a vásárlókat a bő negyedével drágább és kisebb, de sokkal korszerűbb Versa felé terelni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.