Az S90 két új változatát mutatta be a Volvo. Ezek közül az egyik egy módosított felszereltségű, kimondottan a kínai piacra szánt kivitel, a másik pedig az S90 Excellence luxusmodell, amelyet a paletta csúcsára pozicionálnak a svédek. Ennél viszont érdekesebb az a bejelentés, amely szerint jövő nyártól Kínába költöztetik a prémium szedán gyártását.
Az egyébként is kínai tulajdonban működő márkánál ez egy új stratégia egyik lépése lesz. Céljuk ugyanis a termelés darabszámának növelése, valamint az, hogy a távol-keleti országot globális gyártó- és exportközponttá fejlesszék. Ennek jegyében helyezik át az SPA padlólemezre épülő S90-es modellcsalád összeszerelését Daqing városába.
Emellett a szintén SPA-platformos 60-as széria típusai Csengduban, a 40-es sorozat CMA-padlólemezre épülő, helyi piacra szánt példányai pedig a jelenleg még épülő Luqiao körzetben készülnek. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Hakan Samuelsson elmondta: a gyártósort üzemenként egy-egy típusra tervezik. Igaz, az új luqiaói üzemben a Link & Co modelljei is készülnek – ugyancsak CMA-alapokra.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy teljesen beszántja az európai gyártást a Volvo. Az SPA alapú, 90-es (az S90 kivételével) és 60-as sorozatú típuscsaládokat a svédországi Göteborgban gyártják, a belgiumi Gentben pedig a jövőben kizárólag CMA-ra épülő, 40-es sorozatú Volvók gördülnek le a gyártósorról. Amerikában a cél az SPA padlólemezen nyugvó új 60-as széria helyi gyártása, így az Egyesült Államok Dél-Karolina államában létesítenek új gyárat.
A most bemutatott S90 Excellence érdekessége egyébként, hogy kivették belőle a jobb első ülést. A helyét átvevő úgynevezett Lounge Console lényege, hogy az olyan vezető beosztású vásárlók, akik helyett sofőr vezet, hátul kényelmesen dolgozhassanak vagy pihenhessenek. Emellett többek közt panorámatető, kihajtható munkaasztal, hűthető-fűthető pohártartó is szerepel a felszereltségi listában. Motorból a T4-es és T5-ös benzines mellett T8-as hibridet választhatunk. Az Excellence-változat jövőre megy gyártásba.