Forgalommal szemben közlekedni szerencsére nem számít divatnak, olykor azonban mégis becsúszik egy-egy ilyen eset, akár autópályán is. Rossz belegondolni, hogy mekkora veszélyeket tartogat egy efféle tévedés, így várható volt, hogy az autógyártók is elkezdenek dolgozni ezek kiküszöbölésén. Most a Ford mutatta meg saját megoldását.
A Wrong-Way Alert (rossz irány figyelmeztetés) egy kamera segítségével észleli és felismeri a behajtani tilos táblákat, a begyűjtött adatokat pedig összeveti a navigációs rendszer információival is. Ha valóban azt észleli, hogy a forgalommal szemben hajtunk, jól látható és hallható jelzésekkel hívja fel a figyelmet a hibára. Egyelőre beavatkozni nem tud.
Ezen kívül több új biztonsági funkciót tartalmaz még a Ford által bemutatott csomag. A röviden ESA-ként emlegetett, teljes nevén Evasive Steering Assist (lényegében kikerülési segédlet) akkor lép működésbe, ha az automatikus vészfék önmagában már nem elegendő egy ütközés elkerüléséhez. Igaz, ez nem egy teljesen önműködő funkció: akkor segít rá, ha a sofőr megmozdítja a kormányt. Azt nem tudni, hogy pontosan mit jelent a beavatkozás, de vélhetően a túl hirtelen kormánymozdulatok hátrányos következményeit igyekszik megelőzni a rendszer. Jelenleg a továbbfejlesztésen dolgoznak: a későbbiekben az autó már a kikerüléshez rendelkezésre álló területtel is számol majd.
Az amerikai márka mérnökei továbbfejlesztették az adaptív fényszórókat is. Egy-egy kereszteződéshez vagy körforgalomhoz érve szélesebben világítják meg az utat az autók. A gyalogosokat pedig infravörös kamera segítségével ismerik fel, hogy aztán spotlámpaszerűen rávilágítsanak. A Traffic Jam Assist nevet viselő funkció pedig a dugóban araszolást segíti elő.
A Ford azt ígéri, ezek a megoldások két éven belül a sorozatgyártású autókban is elérhetők lesznek. Ez akár azt is jelentheti, hogy a következő generációs Focusban mutatják be azokat.