Legalább egy évtizedet marad a VW egyen-platformja
A Volkswagen 2012 óta készít autókat az egységes MQB alkatrész-rendszer felhasználásával, és úgy néz ki, a következő két modellciklus során a platform biztosan marad is. Ezzel növekedhet a VW csoport nyereség-aránya, hisz nagyobb befektetés nélkül dobhatnak piacra újabb modelleket.

Az autógyártás talán legdrágább tevékenysége egy-egy autó műszaki alapjainak megtervezése, és a hozzá tartozó gyártórendszer kidolgozása – és ez az, amire a Volkswagennél a belátható jövőben alig költenek majd, legalábbis a tervek szerint. Herbert Diess, a VW vezére egy interjúban beszélt arról, hogy a következő két modellciklus során egész biztosan a jelenleg ismert MQB rendszert alkalmazzák majd, és mivel egy modellciklus a Volkswagennél legalább öt év – sőt, egyes modelleknél jóval több is lehet – ez legalább egy évtizedet jelent.
Úgy néz ki, a dízelbotrány tízmilliárd eurós nagyságrendű költségeit a VW vezetése egyebek közt durva spórolással igyekszik kigazdálkodni, és bár az MQB rendszert eredetileg nem ezért fejlesztették ki, úgy tűnik, most nagyon jól jöhet. Egyes feltételezések szerint az Audi kínálatának nagyját is ezeken az alapokon újítanák meg, megszabadulva a költséges, hosszmotoros MLB rendszer fejlesztésének terhétől, és a többi, a cégcsoporthoz tartozó márkánál is egységesítenék a műszaki alapokat. Még az is felmerült, hogy a jelenleg még egyedi műszaki alapokra épülő VW Up! és testvérmodelljei is átkerülnének az MQB alapokra.
A tervek szerint 2018-ban már hétmillió autót építenek majd az MQB rendszerre, és ezt a számot később még tovább növelhetik – gyakorlatilag csak a cégcsoport luxusmodelljeit nem lehet ezekre az alkatrészekre építeni. Azt persze nehéz előre megítélni, hogy ez mekkora haszon-növekedést hoz majd a Volkswagennek, de egyértelmű, hogy a cég vezetése elsődleges szerepet szán az alkatrész-egységesítésnek a költségek csökkentésében.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
