Legalább egy évtizedet marad a VW egyen-platformja
A Volkswagen 2012 óta készít autókat az egységes MQB alkatrész-rendszer felhasználásával, és úgy néz ki, a következő két modellciklus során a platform biztosan marad is. Ezzel növekedhet a VW csoport nyereség-aránya, hisz nagyobb befektetés nélkül dobhatnak piacra újabb modelleket.
Az autógyártás talán legdrágább tevékenysége egy-egy autó műszaki alapjainak megtervezése, és a hozzá tartozó gyártórendszer kidolgozása – és ez az, amire a Volkswagennél a belátható jövőben alig költenek majd, legalábbis a tervek szerint. Herbert Diess, a VW vezére egy interjúban beszélt arról, hogy a következő két modellciklus során egész biztosan a jelenleg ismert MQB rendszert alkalmazzák majd, és mivel egy modellciklus a Volkswagennél legalább öt év – sőt, egyes modelleknél jóval több is lehet – ez legalább egy évtizedet jelent.
Úgy néz ki, a dízelbotrány tízmilliárd eurós nagyságrendű költségeit a VW vezetése egyebek közt durva spórolással igyekszik kigazdálkodni, és bár az MQB rendszert eredetileg nem ezért fejlesztették ki, úgy tűnik, most nagyon jól jöhet. Egyes feltételezések szerint az Audi kínálatának nagyját is ezeken az alapokon újítanák meg, megszabadulva a költséges, hosszmotoros MLB rendszer fejlesztésének terhétől, és a többi, a cégcsoporthoz tartozó márkánál is egységesítenék a műszaki alapokat. Még az is felmerült, hogy a jelenleg még egyedi műszaki alapokra épülő VW Up! és testvérmodelljei is átkerülnének az MQB alapokra.
A tervek szerint 2018-ban már hétmillió autót építenek majd az MQB rendszerre, és ezt a számot később még tovább növelhetik – gyakorlatilag csak a cégcsoport luxusmodelljeit nem lehet ezekre az alkatrészekre építeni. Azt persze nehéz előre megítélni, hogy ez mekkora haszon-növekedést hoz majd a Volkswagennek, de egyértelmű, hogy a cég vezetése elsődleges szerepet szán az alkatrész-egységesítésnek a költségek csökkentésében.