Szupertakarékos lesz az új Golf?
A Golf felújított változatát holnap mutatja be a Volkswagen. Nagy formai forradalom nem várható, de úgy tudjuk, olcsó, itt jelenik meg először a 48 voltos hibrid rendszer, párban a VW legkisebb turbós benzinmotorjával, ami dízelmotorokat megszégyenítő fogyasztást hozhat.
A brit Autocar híre szerint a Golf modellfrissítését használják fel arra, hogy bemutassák azt a megoldást, amellyel a VW elkezdheti kiváltani a kisebb dízelmotorokat. A 48 voltos elektromos rendszer lehetővé teszi egyfajta kis teljesítményű villamos segédhajtás beépítését, amely nem sokkal több egy túlméretezett indítómotornál és egy nagyobbacska indítóakkumulátornál. Ezen felül így alkalmazhatnak elektromos feltöltőt is – akár az Audi SQ7-esben – amivel a benzinmotor nem csak hatékonyabbá, de kellemesebb karakterűvé is tehető.
Az alacsony feszültségű hibrid rendszer egyik előnye, hogy ezzel visszanyerhető az autó mozgási energiájának egy része, miközben nem kell hozzá drága és nehéz nagy akkumulátor. Így alig növeli meg az autó árát, és mintegy mellesleg az autó teljes elektromos rendszere sokkal hatékonyabbá tehető. Az a tény, hogy a megoldás bevezetését a VW is megkezdi, nem csak a dízelbotránynak köszönhető – amely nyilván szintén a dízelmotoros autók kivonása felé hat – de annak a ténynek is, hogy az aktuális károsanyag-kibocsátási szabványoknak már csak drága urea-befecskendezéssel tudnak megfelelni a dízelmotorok. A többletköltséget pedig nemigen tudják a vevőkre terhelni, azaz egyre kevésbé hoznak hasznot az autógyártóknak a dízelmotoros modellváltozatok.
Minderről, és a Golfot érintő egyéb változtatásokról holnap tudhatunk meg többet, hisz a VW az interneten élőben is közvetíti az újdonság leleplezését.