Az új CX-5 mellett egy vadiúj versenygépet is bemutatott a Mazda az idei Los Angeles Auto Show-n. Az RT24-P különlegessége, hogy nem követi egészen a megszokott versenyautó-sablont: olyan orrot terveztek neki, amely alapján könnyű Mazdaként azonosítani.
Konkrétabban olyan hűtőnyílást terveztek az orrára, igaz, kisebb méretben, amely az utcai Mazdákét idézi – ahogy a cég fogalmaz, megkeresték az egyensúlyt a Kodo fantázianevű formatervezési irányzat és az aerodinamikai hatékonyság között. Hátrébb persze már a megszokott buborék-kabinnal, mögötte a manapság szintén elterjedt függőleges gerinc-légterelővel és széles hátsó szárnnyal találkozunk. Az autó alapja végül is egy Riley prototípus-versenygép, amelyen csak az orridomot cserélte le a Mazda.
Az autó műszaki tartalma nem is nagyon változott a tavalyi versenygéphez képest: ugyanaz a durván 600 lóerős kétliteres turbós négyhengeres benzinmotor hajtja, nyilván némileg továbbfejlesztve – úgy tűnik, ez elegendő is lehet, hogy az RT24-P versenyképes legyen az IMSA sorozat Daytona Prototype International kategóriájában. Az új Mazda versenyautót először januárban vetik be Daytonában, a Rolex 24 órás versenyen – ott egyértelműen ki is derül, mennyire lett ütőképes az érdekes orrú gép.