Gyári tuning az új 5-ös BMW-hez
A BMW-nél pontosan tudják, hogy milyen lényeges vonzerő a testre szabhatóság. Az igazán erős változatoknál sokkal fontosabb, hogy az átlagos kivitelekhez is kínáljanak olyan alkatrészeket, amelyekkel azok sportosabbá tehetők, lehetőleg elfogadható áron. Nem csoda, hogy ezek a kiegészítők már a kezdetektől elérhetők lesznek, míg a drága M változatok akár éveket is késhetnek.
Az új 5-ös sorozat M-es kiegészítői változatonként eltérő lehetőségeket kínálnak. A hathengeres 540i-hez például kínálnak egy kis motortuningot is: ezzel az eredendően 326 lóerős turbómotor teljesítményét 360 lóerőre, a maximális nyomatéka 450-ről 500 Nm-re növelhető – ez az a potenciál, amit a főegységek cseréje nélkül ki lehet hozni a motorból. Hasonlóképp emelik meg az 530d teljesítményét és nyomatékát 27 lóerővel és 30 Nm-rel. Az 530i és 540i változatokhoz emellett kapható lesz sportosabb hangú kipufogórendszer, bár ez a teljesítményt érezhetően nem befolyásolja.
A 20 hüvelykes felnik, a sport-fékrendszer négydugattús, vörös féknyergekkel, illetve az aerodinamikai csomag viszont már az összes típusváltozat számára elérhető lesz. Ez utóbbival egyébként elég látványossá tehető az autó, hisz új lökhárítókat tartalmaz, elöl nagy légbeömlőkkel, hátul diffúzort imitáló fekete betéttel és trapézforma kifufogóvégekkel. Hasonlóképp akár a legegyszerűbb 5-öshöz is elérhetővé teszik az olyan belső téri kiegészítőket, mint az Alcantara bevonatú sportkormányt, vagy az új váltófülek.
Az árakat egyelőre nem ismerjük, de nem is lenne könnyű átlátni a gyári tuning-alkatrészek és csomagok rendszerét, hisz a választék az autó felszereltségi szintjétől és motorjától függően lehet eltérő.