A nyáron még csak egy vázlat és egy csokor ígéret volt a Nikola Motors, amelyről senki nem tudta, mennyire lehet komolyan venni. Most hatalmas lépést tettek előre: a One nevű vontatót élőben is bemutatták, így az ígéreteiknek is könnyebb hitelt adni.

A Nikola nehezen megoldható problémára keresi a jó megoldást: olyan teherjárművet próbáltak tervezni, amely rendelkezik a jelenleg használt dízelmotoros vontatók hatótávjával, miközben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat. Itt az elektromos hajtás önmagában már nemigen jöhet szóba, hisz a járműnek alkalmasnak kell lennie legalább 20-25 tonna elvontatására, persze saját súlyán felül – ilyen terhelés mellett pedig legfeljebb egy-kétszáz kilométert tehetne meg a vontató, legalább hat-nyolc órás töltési idővel, akkor is, ha az egész alvázat kitömnék akkumulátorokkal. Márpedig egy dízel-vontató egy tankolással legalább 2000 kilométert mehet manapság.
Az amerikai cég megoldása ezért egy hibrid hajtáslánc lett: a 320 kWh-s akkumulátort menet közben hidrogénnel táplált üzemanyagcellával töltik. A hajtást hat villanymotor végzi, amelyek összesen 1000 lóerő össz-teljesítmény leadására képesek. A végeredmény állítólag 1300-1900 kilométernyi megtehető út egy töltéssel, és mivel a Nikola Motors 364 kútból álló, a Nikola teherautó-tulajdonosok számára ingyenesen használható hidrogén-töltő hálózatot ígér, a töltés sem okozhat gondot. Mindez nagyrészt még csak szép ígéret: a gyártás megindításához még fel kell húzni egy üzemet egymilliárd dollárért, és a hidrogénkutak építését is 2018 januárjában kezdik majd meg, ha minden a tervek szerint halad.
Akadnak persze lehetséges buktatók: a felhasználni kívánt technológiák egy része, köztük az üzemanyagcellák és a hidrogéntároló rendszerek egyelőre alig léptek túl a kísérleti stádiumon, a nagyméretű Li-ion akkumulátorok pedig még igen drágák. Ennek ellenére a gyártó szerint egy-egy ilyen vontató bérleti konstrukcióban nem lesz több havi 5-7000 dollárnál, hat éves futamidővel számolva, ami 360-500 ezer dolláros árat jelentene.
A One prototípusán kívül mutattak néhány képet az eltérő kialakítású, rövidebb távú utakra épített Two modellről is, amely láthatóan ugyanazokra az alapokra épül, mint a One, de kisebb kabint és hagyományosabb fazonú csőrös kialakítást kap.
Úgy néz ki, a Nikola hasonlóan próbálja megrázni az amerikai haszonjármű-piacot, mint a Tesla a prémium-személyautókét, és úgy tűnik, a nagy gyártók egyelőre ugyanúgy nem reagálnak érdemben a kihívásra, ahogy öt-hat éve a Teslára is csak legyintett a konkurencia. Érdekes lesz végigkövetni a folyamatot, hisz a tiszta teherautók hivatalos támogatottsága még nagyobb az Egyesült Államokban, mint az elektromos autóké, és könnyen lehet, hogy ha a Nikola sikeresnek bizonyul, akkor jogszabályokkal is igyekeznek majd kiszorítani a dízel-kamionokat az egész országból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
