Az első Ferrari Challenge-et 1992-ben írták ki, és a mai napig megy a sorozat. Most megmutatták az új, turbós autót a sorozathoz, a 488 Challenge-et, amely csak versenypályán való használatra alkalmas, de érezhetően gyorsabb lesz az elődjénél.
Ez mondjuk nem is nagy csoda, a teljesítménye azonos az utcai 488-aséval, 670 lóerő, ami 80 lóval több, mint a 458-as szívómotorjáé, de a turbófeltöltés miatt alacsonyabb fordulatszámon még jelentősebb a teljesítménykülönbség a két motor között. Nyilván ez az egyik oka, hogy az új géppel gond nélkül megdönthették az előző Challenge versenyautó köridejét a Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban: az új idő 1'15,5”.
Az eltérő motor mellett a 488 Challenge-hez feltűnő aerodinamikai tuningcsomag is jár, óriási hátsó szárnnyal, valamint hangsúlyos első és oldalsó kötényezéssel. További fejlesztés az SSC szoftver bevezetése, amely kanyarban összehangolja az elektronikusan vezérelt differenciálzár és a kipörgésgátló működését. A végeredmény kezesebb viselkedés és nagyobb sebesség a kanyarokban.
A Ferrari tervezői összességében elvégezték a feladatot: olyan gépet készítettek, amely mellett a korábbi technika nem rúghat labdába. Azaz aki nem akar utolsó lenni a Challenge futamain, az nem sajnálhatja rá a pénzt – márpedig a gyáriak elsődleges érdeke az, hogy minél gyakrabban vegyen mindenki új autót – ugyanakkor a nagyobb tempó ellenére elég elektronika van benne, hogy véletlenül se veszélyeztesse a jól fizető úrversenyzők testi épségét. És még jól is néz ki.