Egy héttel az új Ford Fiesta bemutatója után itt az új Fiesta WRC. Ettől reméli a Ford, hogy tíz év után újra összejöjjön neki valami siker a rali-világbajnokságon.
2007 nem tegnap volt, a Ford akkor szerzett utoljára világbajnoki címet a rali-világbajnokságon. Becsületükre szól, hogy Malcolm Wilson csapatán, az M-Sporton keresztül azóta jelen vannak, de előbb a Citroennel, majd a Volkswagennel nem bírtak. A következő szezonban azonban egyrészt nem lesz Volkswagen, másrészt a teljesen átírt szabályrendszer újraírhatja az erőviszonyokat. Erre készül a Ford ezzel a csupasz, egyelőre szponzormatricáktól mentes Fiesta WRC-vel.
Bár a szezonkezdés még odébb van, az M-Sport már most hatezer tesztkilométernél jár az új autóval, amin a legszembetűnőbb újdonság a nagyon új hátsó, rajta a nagy szárnnyal és a nagy diffúzorral. Ezeket mind az új szabályok hozták, ahogy a növelt teljesítményt is: az 1,6 literes EcoBoost immár 380 lóerős, 450 Nm nyomatékkal és 36 milliméteres szűkítővel. Ez kapott egy hatsebességes váltót többtárcsás kuplunggal.
Az autóval kapcsolatban nem nagyon maradt titok, nagy kérdés viszont, hogy ki vezeti majd. Az M-Sport négy autót is indít majd, és a Volkswagen kiszállásával felszabadult három topversenyző, Sebastien Ogier, Andreas Mikkelsen és Jari-Matti Latvala is. Ha előbbi kettőt sikerülne megszerezniük, az nagyban megnövelné a Fiesta esélyeit.