Hóban tombol a Yaris WRC
Jövőre olyan világbajnoksága lehet a ralisportnak, amilyen talán utoljára a B-csoportos időkben volt bő harminc éve. Plusz nyolcvan lóerő, plusz három milliméter a turbószűkítőn, 25 ledobott kilogramm és óriási légterelők – ha még nem jött meg a kedved a szezonhoz, néz meg, hogyan készül a Toyota a finn télben.
Nem tiszta, a Toyota miért használja még mindig az álcamatricát, hiszen az autót már kétszer is bemutatták leplezetlenül: először a Párizsi Autószalonon a bódét, majd a múlt héten, felfedve a technikai részleteket, megnevezve a versenyzőket. A rali-világbajnokságra tizennyolc év után visszatérő Toyota a négyszeres világbajnok Tomi Makinenre és csapatára bízta a fejlesztést. Az autó így a ralisport hazájában, Finnországban készült, és a 2017-es szezonban három finn, Jari-Matti Latvala, Juhho Hanninen és Esapekka Lippi vezetik majd.
A látottak alapján benne van egy sikeres visszatérés a Toyotában, de a többiek sem alibizték el az új szabályokhoz mérten épített új autókat. A Ford új Fiesta WRC-jét ide kattintva, a Hyundai i20 WRC-jét ide kattintva, a Citroen DS3 WRC-jét pedig ide kattintva nézheted meg. A szezon január 20-án indul a Monte Carlo-ralival.