Idén több autógyártó is komoly mérföldkőhöz ért. Az egyik legdurvább számot minden bizonnyal a Hondának kell tulajdonítanunk: elkészült ugyanis a százmilliomodik autó is az emblémájukkal. Összehasonlításképpen: a McLaren nemrég a tízezrediket ünnepelte, a Mini oxfordi üzeme pedig a hárommillión van túl. Oké, előbbi 1992-ben, utóbbi 2001-ben kezdte, míg a Honda 1963-ban.
A japánok akkor a T360 mini-teherautóval indítottak, majd jött az S500 sportkocsi, és folyamatosan szélesedett a paletta. A tízmillióhoz két évtizedre, az ötvenmillióhoz negyven évre volt szükségük. Jól jelzi az autóipar méreteinek növekedését, hogy ezt aztán tizenhárom esztendő alatt megduplázták.
Azt viszont sajnos nem tudják megmondani, melyik autó volt a jubileumi, százmilliomodik példány. Naponta mintegy 18 ezer példányt gyártanak le több mint harminc üzemben, így pedig meglehetősen nehéz lehet követni ezeket a kerek számokat.
Takahiro Hachigo, a vállalat elnök-vezérigazgatója köszönetet mondott minden vevőjüknek, és felidézte az alapítók gondolatait. Kiemelte: Soichiro Honda és Takeo Fujisawa célja az volt, hogy segítsék az emberek mindennapi életét, emellett pedig a vezetés élvezetét is hajszolták. Most pedig új kihívást keres a márka: igyekeznek kiszolgálni a következő százmillió vevőt is.