A neves üzleti lap, a Forbes értesülései szerint előfordulhat, hogy az FCA – Fiat Chrysler Automobile – eladja a két nagy múltú márkáját, az Alfa Romeót és a Maseratit. Szóba került a Magneti Marelli eladása is, amely főként elektromos alkatrészeket szállít be a konszernnek és más vállalatoknak.
Az FCA csoport 2016-os harmadik negyedéve 7 milliárd dolláros mínusszal zárult, ehhez köze van a visszahívásoknak és a belőlük fakadó büntetéseknek is. Annak érdekében, hogy javuljon a mérleg, a vezetőség fókuszt váltott és több, kisebb profitot termelő modell, mint a Dodge Dart és a Chrysler 200-as gyártását leállította, majd a hangsúlyt a népszerű SUV-okra és platós kisteherautóira helyezte. Ennek a költségoptimalizálási eljárásnak lehet az egyik lépése a két márka eladása.
Ugyanakkor érdemes fenntartással kezelni az efféle híreket, hiszen a közelmúltban az FCA jelentős összegeket fektetett az Alfa Romeóba és a Maseratiba is. Például mind a két márka új típussal száll be a hobbiterepjárók piacára, az Alfa a Stelvióval, a Maesrati a Levantével hódítana el pár vásárlót a német prémiumgyártóktól, mellesleg a Magneti Marelli is bonyolít akkora forgalmat, hogy kihúzza az anyavállatot a bajból. Ellenben az is igaz, hogy a Volkswagen konszern évek óta szívesen megvásárolná az Alfa Romeót, igaz, a dízel-botrány az ő költségvetésüket is borította. Akárhogy is, nem valószínű, hogy a közeljövőben megtörténne az eladás, inkább arra szíámthatunk, hogy a Fiat vezetősége kivárja, hogy a két márkába fektetett pénz megtérül-e.