Bár a Las Vegas-i CES eredetileg a szórakoztató elektronikáról szól, az idén ellepték az autógyárak. A Toyota például a Concept-i tanulmányautót állította ki, amely azon túl, hogy négy kereke van, nem sokban emlékeztet napjaink autóira.
A jármű neve nagyon Apple-ízű, és a steril, fehér-fekete külsőt is tervezhette volna a számítástechnikai óriás néhány évvel ezelőtt. A számítástechnikában ez ma már a legelcsépeltebb közhely lenne, de az autók között még mindig frissnek tűnik – annál is inkább, mert a formaterv is felrúg minden hagyományt. Az ajtó aljáig érő C-forma oldalablakokkal, a felfele billenő ajtókkal, a burkolat alá bujtatott fényszórókkal és az autón végighúzódó nagy üvegfelülettel, amely szélvédőként kezdődik és a tetőként folytatódik, a Toyota idegenszerű jelenség, amely már a külsejével is azt hangsúlyozza, hogy a jövőt képviseli.
A lényeg mégsem a furcsa burkolat: a Toyota a tanulmányt az új felhasználói felület bemutatására szánta, és mindent ennek rendelt alá. A lényeg, hogy az autóból a kormánykeréken és a pedálokon kívül teljesen hiányoznak a megszokott gombok, kapcsolók, kijelzők. Az információkat projektor, ablakra vetítő kijelző (head-up display) és egyszerű fény- és hangjelzések, illetve tapintási ingerek közvetítik, így semmi nem vonja el a figyelmet az útról. A szokatlan kezelőfelület működtetését egy mesterséges intelligencia, Yui vezérli, amelynek az az egyik feladata, hogy figyelje a sofőr reakcióját, és a lehető leghatékonyabb módon hívja fel a figyelmét a fontos információkra. Itt nem valami apró ikon jelzi, ha a robotpilóta átadja az irányítást, hanem nagy felületek fénylenek fel, vagy kezdenek finoman rezegni, így lehetetlen nem észrevenni a változást.
A Concept-i ugyanis önvezetésre is képes jármű, olyan közlekedési eszköz, amilyenek legkorábban tíz-tizenöt év múlva kezdhetnek tömegesen elterjedni. Az persze nem igazán valószínű, hogy a jövő autói valóban tele lesznek ilyen szokatlan részetekkel, a Toyota tanulmánya azonban olyan ötleteket tartalmaz, amelyekre szükség lesz az önvezető autók elterjedéséhez vezető úton, hisz a jelenleg működő ilyesfajta rendszerek egyik legnagyobb problémája épp az, hogy miként keltsék fel a vezető figyelmét, amikor az irányítást visszaadja a robotpolóta.