Ami hiányzott: 700 lóerős Bentley
Azt mondták, ez lesz a legextrémebb Bentley, amely valaha létezett, és ha a számokat nézzük, az is. Erősebb, könnyebb és gyorsabb, mint bármelyik eddig, bár nem annyival, hogy érdemes legyen eldobni a régebbi Continental GT-ket.
Eddig is sejtettük, hogy a hatliteres W12-es biturbó motorban sokkal több van, mint amit eddig kihoztak belőle. Most pedig itt a bizonyíték: a Continental GT Supersport kerek 700 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 1015 Nm. Talán egy mozdonynak is elég lenne, de a Bentley kétajtósa sem épp az a balettáncos alkat: a tömege nem változott, a könnyebb kupé is 2,25 tonna üresen, a kabrió pedig további 150 kilóval nehezebb. A zárt változat így is 3,4 másodperc alatt ugrik százra, a végsebessége pedig 336 km/h, míg a vászontetős Supersport három tizeddel lomhább és jó 6 km/h-val lassabb.
A Bentley legsportosabb modellje persze nem véletlen ilyen kövér: ha lendületesebb stílusban is, de tartalmaz mindent, amit az egy autógyártó manapság luxusban nyújtani tud. A belső térben steppelt kárpitok, kagylósabb kialakítású ülések, kockás dekoráció és néhány Supersport felirat jelzi, hogy ez itt a legerősebb kivitel.
Hogy a hétszáz ló kontrollálható maradjon, a Supersportba karbon-kerámia tárcsákkal ellátott fékrendszer és az alap GT-éhez képest 20 kilogrammal könnyebb 21 hüvelykes felnigarnitúra jár, így hiába maradt el a fogyókúra, valamit javult az úttartás és az autó lassítóképessége is.
Az eddigi legerősebb Bentley forgalmazását áprilisban kezdik, de az árát már most elárulták: a kupé 212 500 fonttól, a kabrió 233 800 fonttól indul, ami 76,4, illetve 84 millió forintnak felel meg. Ám aki szeretne egyet, jobban teszi, ha hamar lecsap rá, mert – ahogy a gyár szóvivője fogalmazott – nagyon korlátozott példányszámban gyártják majd, ami a Bentley gyakorlata szerint legfeljebb két-háromszáz autót jelent összesen.