Ahogy már tavaly is sejthető volt, a McLaren újabb eladási rekorddal zárta a 2016-os évet. Összesen 3286 autót adtak el, szemben a 2015-ös eredménnyel, ami 1654 volt. A sikert a legolcsóbb modellek hozták, az úgynevezett Sport sorozat.
Ebbe az 540C, az 570S és az 570GT modellek tartoznak: ezekből összesen 2031 példányt tudtak eladni. Az erősebb és drágább Super Series modellekből – a 650S-ből és változataiból – 1255 darab talált gazdára. Az autók mintegy kétharmada az Észak-Amerikában és Európában kelt el. Az idei eredmény azt jelenti, hogy a McLaren jelenleg hasonló súlyú a piacon, mint a Lamborghini, amely tavaly szintén valamivel több, mint 3200 autót értékesített.
A McLaren kis mérete ellenére viszonylag sokféle modellt kínál. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az összes típusuk ugyanazon, igen jól skálázható alkatrészek köré épül. Összes típusukban ugyanaz a 3,8 literes V8-as turbómotor dolgozik, csak a hangolást változtatják típusról típusra, így létezik 540, 570, 650 és 727 lóerős kivitelben is. A karbonszálas vázszerkezet szintén nagyon hasonló minden típusnál, így a legdrágább elemek minden autóban hasonlóak, csak a körítés változik. Ám úgy néz ki, ennyi elegendő is, hogy szélesebb réteg érdeklődését keltsék fel.
A britek természetesen a növekedés fenntartását tűzték ki célul, így 2022-ig 15 újabb sportkocsit terveznek bemutatni. Az első ezek közül az idén tavasszal érkezik. Egyelőre csak az autó új karbonszálas vázát mutatták meg, de úgy hallani, a kínálat legrégebbi darabját, a 650S-t váltják majd fel vele. A McLaren a következő hat év során nyereségének mintegy negyedrészét tervezi fejlesztésekre fordítani.