Eddig úgy tűnt, a Mercedes és a Renault-Nissan együttműködése az égben köttetett. 2010 óta több közös modellt is bemutattak, de most arról hallani, hogy a közös luxusautó-fejlesztés zátonyra futott.
A Reuters értesülései szerint az egyik legnagyobb szabású közös projektet fagyasztották be, mert a Mercedes és a Nissan tervezőcsapata nem tudott megegyezésre jutni a fronthajtású MFA2 padlólemez fejlesztéseiről. A japánok állítólag nehezen elérhető célokat szabtak meg, így a Mercedesnél, ahol maga a fejlesztés folyik, végül úgy döntöttek, ezek egy részét nem lenne értelme elérni. Ez viszont komoly következményekkel járhat, hisz a Mercedes és az Infiniti modellekben egyaránt használható padlólemez ígéretére már elkezdtek befektetni a felek. Már elkezdték egy közös üzem felépítését Mexikóban, amely mintegy egymilliárd dollárba került, és a Nissan brit gyárában is felállították már a Mercedes-alapú autók építéséhez szükséges gyártósorokat, ami mintegy 300 millió dollárt emésztett fel.
Az persze nem egyértelmű, hogy ez csak átmeneti, megoldható véleménykülönbség. Egyes források szerint a Nissan mérnökei a kezdetektől ellenezték az ötletet, hogy a Mercedes műszaki alapjaira épüljenek az Infiniti modelljei, annak ellenére is, hogy ez jó megoldás lehetne a vállalat versenyképességének javítására. Jelenleg készülnek ilyen autók – a Q30 és QX30 – de ha nem tudnak megegyezni az MFA2 padlólemez megoldásaival kapcsolatban, akkor ez lesz a közösködés vége is.
Az Infinitinek pedig nagy szüksége volna vonzó, kisebb méretű modellekre, mivel a jelenlegi kínálatuk elsősorban az Egyesült Államokban működik, másutt nemigen. Tavaly durván 16 ezer autót adtak el Európában, és világszerte is csupán 230 ezret, amivel még mindig nincsenek elég közel a konkurenciához – a Mercedes például több mint kétmillió személyautót értékesített tavaly.