Vmotion 2.0: baltával faragott szépség

2017.01.10. 10:54

Az idei Detroit Motor Show egyik slágere kétségtelenül a négyajtós kupé-fazon. A Kia a Stingert már szériamodellként mutatta be, és a Lexus LS is efféle stílusban újul meg, a Nissan pedig egy tanulmányautót készített, a Vmotion 2.0-t.

A tanulmány neve azt sejteti, hogy ez az autó a Nissan stílusában tervezett változásokat összegzi – a V-motion a Nissan jelenlegi orrkiképzésének fantázianeve – de sokak szerint emellett a következő Altima előképe is lehet. Az orrkialakítás kétségtelenül tartalmaz új elemeket, a V alakú, krómkeretes hűtőrács például akkorára nőtt, mint az Audi single frame hűtőmaszkja, a ferde metszésű fényszórók és a szögletes alsó légbeömlők pedig még több agresszivitást sugallnak. Ám nem az orra az, ami igazán érdekessé teszi a Vmotion 2.0-t.

Az igazán izgalmas az, ahogy az autón kétféle, igazán markáns stílus keveredik, illetve kontrasztot alkot. Helyenként egész lágyan ívelt felületekkel találkozunk, amelyek váratlanul élesen megtörnek, és a folytatás már szigorú, legfeljebb egy irányba hajló lemez. A ritmus is érdekes: az autó orra lágyabb, míg az első ajtók vonalától hátrafele élesebbé válik, és csak a hátsó kerekek környékén lágyul meg újra. Az összkép a durva stílus-ellentét ellenére már-már harmonikus.

Kérdéses persze, hogy ilyen sarkos-éles részleteket egyáltalán ki lehet-e préselni acéllemezből, és ha igen, eljut-e a forma a szériagyártásig. A méretei alapján viszont az Altima utódja lehetne a Vmotion 2.0 a maga 4,86 méter hosszával, 1,89 méteres szélességével és 1,38 méteres magasságával. Akad persze néhány részlet, amely nyilván a tanulmány sajátja, mint a képtelen méretű felnik, a repülőgép-kormány, a szembe nyíló ajtók, vagy a négyüléses elrendezés.