A Brabus, bár azt emlegeti szívesen, nem csak hétszáz lóerő feletti szörnyetegeket készít a polgári Mercedesekből. A legtöbb változathoz kínálnak valamiféle teljesítménynövelést, és valójában ez az, amiből a cég fenntartja magát. Ezúttal az E osztályhoz kifejlesztett készleteket mutatták be.
A legfontosabb újdonság az E osztály motorjai közt eddig az új, kétliteres négyhengeres dízelmotor, amelyet az E220d-ben kínálnak. Ehhez a D3 nevű kitet kínálja a Brabus, amely 222 lóerőre növeli a csúcsteljesítményt és 450 Nm-re a maximális nyomatékot, ami 27 lóerő és 50 Nm többletet jelent. Nem tudni, hogy ez mire elég – a Brabus egyelőre nem tette közzé a vonatkozó dinamikai adatokat – de valószínű, hogy ez a készlet a népszerűbbek közé tartozik majd.
A nagyobb, 3 literes, V6-os dízelhez is kínálnak tuningészletet, D6 S néven. Itt már 51 lóerő és 100 Nm többletet kap a vásárló a pénzéért, azaz a végeredmény 309 lóerő és 720 Nm lesz. Ezzel az autó gyorsulási ideje százra 5,7 másodpercre rövidül, ami kerek egy másodperc javulás az alapmodell, az E350d adatához képest. A 250 km/h-s végsebesség-limitet bent hagyja a Brabus.
A harmadik motor, amelyhez most teljesítménynövelő készletet mutattak be, az E200. Ennek a kétliteres négyhengeres turbómotorja a kezelés után 224 lóerős lesz, a csúcsnyomatéka pedig 330 Nm-re emelkedik. Ezek talán nem elképesztő számok, de 40 plusz lóerő már épp az az érték, amiért sokan hajlandók szemmel látható összeget adni.
A motortuning persze csak a program egyik fele, a Brabus néhány optikai kiegészítőt is kínál a típushoz. Többféle felnit 18 és 21 hüvelyk közötti méretekben, a hozzájuk passzoló Yokohama, Continental vagy Pirelli abroncsokkal. Futómű-ültetés is szerepel a lehetőségek között, ami 3 centivel csökkenti a hasmagasságot, bár ilyet egyelőre csak a drágább, légrugós változatokhoz kínálnak. Ezen felül szabtak az autóhoz egyedi lökhárítókat is, amelyekkel valamivel sportosabb jelenség lesz a Mercedes konzervatív szedánja, és persze Brabus logós hűtőmaszkot is, ha valaki a csillag helyett inkább ezt látná az autóján.
Árakat egyelőre nem tudunk, de nyilván számtalan kombináció lehetséges az átalakítás mértékétől függően. A lényeg, hogy ezek az átalakítások nem százezer eurós nagyságrendűek, mint amikor AMG modelleket alakítanak tovább, így évente akár több ezer megrendelést teljesíthetnek.