Csődben a brit sportkocsigyártó
A Zenost két korábbi Caterham és Lotus alkalmazott alapította könnyű sportkocsik gyártására. Egykori alkalmazóikkal próbáltak versenyezni, de egy ilyen apró céget a legkisebb gazdasági probléma is elvihet – itt pedig pontosan ez történt.
A 2012-ben alapított cég nem született a legjobbkor, de sokáig úgy tűnt, hogy tisztességesen megélhetnek az E10 sorozatból. A tető és szélvédő nélkül, jórészt karbonszálas műanyagból épített autók alapára 25 ezer font (kb. 9 millió forint) volt, a legdurvább, turbómotoros változatoké pedig 44 ezer font (úgy 16 millió forint), ami a sportkocsik között nem is számít túl drágának, ahhoz képest viszont, hogy mekkora használati értéket képviselnek, nem is kevés. Egy E10 ugyanis csak versenypályán való játszadozásra igazán jó, minden más esetben kellemetlen, hiába kaphat Nagy-Britanniában rendszámot.
Az idei évben terveztek bemutatni két olcsóbb és jobban használható típusváltozatot, amelyek szélesíthették volna a vásárlóbázist, és ezzel javulhatott volna a cég pénzügyi stabilitása, de néhány korábban lemondott megrendelés miatt erre már nemigen kerülhet sor, hisz a Zenos fizetésképtelenné vált.
Az egyelőre nem biztos, hogy felszámolás kezdődik, de a termelés alig több, mint 100 autó után egyelőre leáll. A cég feje, Mark Edwards egyelőre optimista: azt mondja, bízik a jelenlegi és jövőbeli termékek erejében, és abban, hogy később ott folytathatják, ahol most abba kell hagyniuk.