Már korábban is hallottunk olyan pletykákat, amelyek szerint a PSA luxusmárkája nem csak tanulmányautónak szánta az E-Tense-t, amely egy elektromos hajtású, kétüléses sportautó bő négyszáz lóerővel. Most azonban egy kicsit még valószínűbb, hogy komolyan gondolják a dolgot.
Annyi történt, hogy a PSA saját védjegyévé nyilváníttatta az E-Tense nevet. Egy ilyen lépés persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy jön a sorozatgyártás, de annak elengedhetetlen feltétele. Az autó működőképes, ezt tavaly már bizonyították egy élő bemutatóval Párizsban, és a formája is elég látványos. A Peugeot-Citroën a 308 RCZ gyártásának 2015-ös leállítása óta nem kínál dedikált sportautót, a 402 lóerős, összkerék-hajtású, tisztán elektromos modell viszont dinamikában tudná, amit ezen a területen kell: 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/h-ig engedi gyorsulni az elektronika.
A PSA egyelőre örül, hogy túlélte az elmúlt szűk esztendőket, és még az akkumulátor-árak sem tartanak ott, hogy az E-Tense értelmezhető áron gyártásba kerüljön, de úgy tudjuk, 2020 előtt nem is terveznek vele piacra lépni. Addigra pedig az autó-akkumulátorok gyártásának felfutásával lejjebb mehetnek az árak is – legalábbis a piac erre számít – így a DS sportkocsi is jobb piaci pozícióból indulhat.