Ez eddig a legdurvább Škoda
Az RS 245 típusjelzésében benne is van a lényeg: a VW csoport kétliteres TSI motorjából kihoztak további tizenöt lóerőt, így elkészült az eddigi legerősebb gyári változat.
A teljesítményszint ennél a motornál nagyrészt persze szándék kérdése: az Audi S3-asban ugyanez a kétliteres például kerek 300 lóerős, de az Octaviába, ahol csak a két első kerék hajt, az valószínűleg kezelhetetlenül erős lenne. Igazából már 245 lóerőhöz is kellenek trükkök, hogy nagy gázadásra ne csavarja ki a kormányt a sofőr kezéből, de az ESP-vel és a VAQ fantázianevű önzáró differenciálművel megoldották a kérdést.
Az autó egyébként épp egy tizedmásodperccel gyorsul jobban százra, mint a 230 lóerős változat, 6,6 másodperc az ideje, bár az nem egészen egyértelmű, hogy ez az adat melyik változatra érvényes. Abból ugyanis akad néhány: az RS 245-ös rendelhető kézi és dupla kuplungos automata váltóval, és egyaránt lesz belőle kombi és ötajtós ferdehátú kivitel is.