Mégsem olyan biztonságos a Tesla Model S?

2017.02.03. 06:06

A Tesla Model S korábban mind az NHTSA, mind az EuroNCAP tesztjén a legjobb elérhető pontszámot kapta, de az amerikai biztosítók által alapított IIHS tesztjén már feltűnt néhány hibája.

Az IIHS szigorúbban tesztel, mint a többi szervezet: itt végzik egyedül a kis átfedéses frontális töréstesztet, amin számos, korábban hibátlan biztonságúnak tartott modellje elvérzett már. A Tesla is ezen akadt fenn: kiderült, hogy a biztonsági övek nem tudták megakadályozni, hogy a tesztbábú feje a kormánynak csapódjon. Az övek cseréje persze orvosolhatná a problémát, de nem tudni, hogy a gyártó elszánja-e magát egy ilyen lépésre.

Más hibákra is rávilágított a tesztsorozat: a fényszórókat gyengének értékelték, ahogy a gyerekülés-bekötési lehetőséget is. Ráadásul az IIHS borulás-szimulációja azt mutatta, hogy a legnagyobb akkumulátorral kínált P100D változat teteje a nagyobb tömeg miatt már megroppanhat, ha a jármű a tetején landol. További érdekesség, hogy az intézet szerint az Autopilottal együtt sem kínál a típus olyan ütközés-elkerülő rendszert, amely megfelelne az értékelési rendszer legmagasabb szintjének.

A Tesla Model S így nem kapta meg a Top Safety Pick – szabad fordításban a legbiztonságosabb választás – minősítést, bár a hagyományos frontális- és oldalütközési teszteket maximális pontszámmal teljesítette. A típus nagy előnye a konkurenciával szemben passzív biztonsági szempontból, hogy az egész orra gyűrődőzóna lehet, mivel nincs benne a belsőégésű motor. Ugyanakkor az IIHS tesztjei azt is jelzik, hogy közel ekkora hátrány lehet az autó átlagosnál nagyobb tömege.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.