Új Toyota Yaris Európának
A Yaris már nem mai gyerek, az idén hat éves az aktuális, XP130 jelzésű modell, de úgy néz ki, egyelőre nem tervezik leváltani, inkább egy jó alapos frissítést kap, már megint.
A 2014-es nagyszájúsítás után az idén egy kicsit mintha visszavennének a feltűnősködésből. Sokkal kevésbé feltűnő az új krómkeret a nagy hűtőrács körül, így egy fokkal talán emészthetőbb az összkép. Újak még a lámpák – természetesen rengeteg LED-et kaptak – és a lökhárítók, de a karosszéria egyébként felismerhetően ugyanaz, mint volt. Az optikai változások egyébként nem váratlanok, hisz az európai változat nem különbözik érdemben a Japánban nemrég bemutatott Vitz-től. Ami még érdekes, hogy a Yarist többféle kétszínű fényezéssel lehet majd kapni – a gyári fotókon egyelőre fehér, kék, bordó és metálszürke változatok láthatók fekete tetővel.
Belül új a szórakoztató és információs rendszer – ezúttal egy 4,2 hüvelykes érintőképernyő szolgál felhasználói felületként – valamint a háromküllős kormánykerék, a propeller-forma légbeömlők és a zongoralakk-fekete dekorációk. A motorválasztékról korábban már esett szó, az 1,33 literes benzines szívómotor eltűnik a kínálatból, a helyét a tisztább és takarékosabb 1,5 literes veszi át. Az ezres benzines, az 1,4 literes dízel és a hibrid kivitelek hajtáslánca valószínűleg nem változik érdemben.
Nem tudni, hogy meddig szándékoznak még piacon tartani a Yaris jelenlegi generációját, de a frissítés ellenére sem lesz valami könnyű dolga. A konkurensek egyre-másra újulnak meg – már megmutatták az új Ford Fiestát és Seat Ibizát, de még az idénre várható új Opel Corsa és VW Polo is – és egy ilyen kaliberű frissítés után az anyagi megtérüléshez még legalább két évig piacon kell tartani a Yarist, azaz 2019-ig nem várható utód.